Przejdź do treści głównej
Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Przejdź do góry serwisu
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do stopki serwisu
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Informacje - Archiwum - Publicznie dostępny wykaz danych - Rok 2010 - Ochrona Środowiska - Dla mieszkańca - Urząd Gminy w Sońsku.

 

Pobierz PDF

Informacje

 

Ustawa Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, tekst jednolity z późn.zm.) nakłada na organy administracji publicznej obowiązek udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie, określonych w art. 19 ust. 2 i znajdujących się w ich posiadaniu, a także, zgodnie z art. 19 ust. 6 obowiązek prowadzenia publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

Od 28 grudnia 2006r. istnieje ustawowy obowiązek prowadzenia wykazu w Internecie,  w Biuletynie Informacji Publicznej.

Udostępnieniu podlegają również informacje określone w art. 19 ust. 3, choć ich umieszczenie w wykazie nie jest obligatoryjne.

Obowiązek udostępniania informacji dotyczy:

 

  • organów administracji rządowej – na szczeblu centralnym, jak i terenowym, czyli np.: ministra, wojewody, w tym także mających zadania z zakresu ochrony środowiska na mocy innych ustaw np. Głównego Urzędu Statystycznego, dyrektora parku narodowego czy powiatowego inspektora sanitarnego;

  • organów jednostek samorządu terytorialnego np.: wójta, burmistrza, czy starosty;

  • innych podmiotów, powołanych z mocy prawa lub na podstawie porozumień do wykonywania zadań publicznych dotyczących środowiska i jego ochrony, np. Państwowe Gospodarstwo Leśne “Lasy Państwowe”.


Układ wykazu definiuje Rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie (Dz.U. z 2007r. Nr 120 poz.827).

Wykaz dostarcza informacji o dokumentach i jest swego rodzaju wskazówką, jak i gdzie ich szukać oraz informacji na temat realizacji procesów administracyjnych przez poszczególne organy, np. czy dany podmiot posiada stosowne zezwolenia na korzystanie ze środowiska, czy dla danego wniosku wydana została decyzja, itp.

Wykaz danych składa się ze:
spisów kart informacyjnych;

oraz kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów – wzory kart określają formularze A-H dla poszczególnych kategorii dokumentów, o których umieszczenie informacji w wykazie jest obowiązkowe oraz formularz I - dla dokumentów oraz danych, o których umieszczenie informacji w wykazie jest nieobowiązkowe. Karty, w zależności od kategorii dokumentu, zawierają różne informacje m. in.: numer wpisu dokumentu w wykazie, zakres przedmiotowy sprawy lub opis dokumentu, datę powstania, nazwę podmiotu, organu wydającego daną decyzję, a także ewentualne zastrzeżenia dotyczące udostępniania treści dokumentu.

Karty informacyjne prowadzone są dla każdego dokumentu oddzielnie. Dokumenty, o których umieszczenie informacji w wykazie jest obowiązkowe podzielone są na następujące kategorie:

  • wnioski o wydanie decyzji, wnioski o udzielenie wskazań lokalizacyjnych, wnioski o ustalenie programu dostosowawczego;

  • decyzje i postanowienia, wskazania lokalizacyjne;

  • polityki, strategie, plany lub programy oraz ich projekty;

  • raporty oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, analizy porealizacyjne, przeglądy ekologiczne, raporty o bezpieczeństwie, dokumentacje mierniczo-geologiczne zlikwidowanych zakładów górniczych, informacje o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów, prognozy oddziaływania na środowisko, dokumenty zawierające informacje o przedsięwzięciu podejmowanym poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, które może oddziaływać na środowisko na jej terytorium, opracowania ekofizjograficzne, rejestry substancji niebezpiecznych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, rejestry poważnych awarii;

  • wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska; 


Nie jest obowiązkowe umieszczenie w wykazie kart informacyjnych (tworzonych w oparciu o formularz I) dla innych informacji w postaci dokumentów, danych gromadzonych w formie pisemnej, wizualnej, fonicznej lub baz danych na innych nośnikach, dotyczących:

  • stanu elementów przyrodniczych i ich wzajemnego oddziaływania;

  • emisji oraz działań i środków wpływających lub mogących wpływać negatywnie na środowisko;

  • wpływu stanu środowiska na zdrowie i warunki życia ludzi oraz na dobra kultury;

  • działań oraz środków w szczególności administracyjnych i ekonomicznych, mających na celu ochronę środowiska;

  • planów, programów oraz analiz finansowych, związanych z podejmowaniem rozstrzygnięć istotnych dla ochrony środowiska.

UG Sońsk
  • Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
  • Agencja Rynku Rolnego
  • AZBEST! - usuwanie azbestu i eternitu, utylizacja azbestu i eternitu - Kampania anty-azbestowa
  • Detektor burzy Mrągowo
  • EPUAP
  • Facebook
  • Kapitał Ludzki
  • Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
  • Lokalna Grupa Działania Północne Mazowsze
  • Mapa Gminy
  • Mobilny system informacyjny RSINFO
  • Nasze śmieci
  • Zielona Linia - Praca, Oferty pracy, Szkolenia
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez:CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij